• Home
  • Facebook Bala Akhir Zaman? Betul Ke!

    Sunday, February 6, 2011
      

           Hai sahabat2 ku yang tercinta..Hari ni saya nak share sikit satu video tentang seorang imam yang berkhutbah tentang facebook. Dia cakap Facebook ni bala akhir zaman,,emm betul ke. Before you comment better sahabat2 tgk dulu video khutbah die ni..then saya akan kasi pendapat saya, tak kesahla sahabat2 nak setuju ke tak kan tentang pendapat saya nanti, sebab yang namanya manusia berakal kita diciptakan untuk berfikir, so masing2 ksila pendapat masing2, tpi ksila pendapat sahabat2 dengan elok,jangan kita saling caci memaki,kan kan... Ok enjoy!




    NI BUKAN NAK KRITIK TAPI MEMBETULKAN DAN MENGUATKAN APA YANG IMAM NI CAKAP MELALUI PERSPEKTIF SEORANG PELAJAR

            Pencipta facebook memang orang yahudi, tapi si Mark Zuckerberg ni ade niat ke nak hancurkan rumah tangga orang  time die cipta facebook , saye  rase tak. So, janganlah kite asik salahkan yahudi. Sebab tak semua yahudi zionist, betul tak? Cuba dulu time Islam di cap terrorist,Islam dianggap agama yang sukakan keganasan, tapi faktanya? X semua orang Islam terrorist kan.. samela jugak macam yahudi. 

           Tapi ape yang Imam ni cakap betul jugak. Facebook ni boleh buat rumah tangga runtuh, sbb die? sbb ape yang tadi imam tu cakapla..Tpi macam tula, kadang2 bnde nie ade kekurangan ade gak kebaikannya..Tpi kekurangan itu seharusnya diatasi oleh akal manusia,,dah tau ada istri nak prg menggatal dgn perempuan lain tu apehal hehe?Cuba facebook buat sistem macam ni, contohnyela Ali buat relationship status dgn Angel, so ape yang Angel ni buat kat facebook , Ali akan tau, dan begitu juga sebaliknya..hehe idea yang pelik tapi munasabah menerut sayalah.

           Ni satu lagi, betul sangat2 ape yang Imam ni ckp, kadang ade seorang perempuan ni bertudung, tapi time kat pic FB, ade plak gmbr die yang tak bertudung. So diorang ingat x pakai tudung dalam FB ni x haramla huhu yeke? walaupun cuma gambar tapi tetap dianggap aurat sahabat2, mungkin yang tengok dkt fb akan tgk rambut seorang perempuan tu lebih lame, dari orang yang di luar. So ape2 pon yang sahabat2 nak cakap, saya akan katakan tetap jugak haram!!

            Emm, ni satu lagi yang Imam ni tekankan. Suka menunjuk2 kat FB,,kalau boleh semua yang org tu ade nak ditunjuknya kat FB, ni dah dikira dosa sebab bersifat sombong. Apelagi yang dekat page2 MLM, perghh kalau ade kete 12, Duabelas2 kete dia nak tunjuknya. Taula kaye kan, niat die pon sebenarnye nak ajak orang ikot bisnes MLM die, supaya orang lebih yakin!! Tapi,sekaya2 nya orang kat Malaysia ni, masih banyak lagi orang2 yang lebih kaya kat luar sana. Janganlah Sombong. Boleh ke drive kete2 tu nanti kat akhirat hehe..

            Sebenarnya, apa yang tak baik tu boleh di elak sahabat, itu semua bergantung kepada manusia itu sendiri, nak yang baik ke atau nak yang buruk. Allah kan kasi kita akal untuk kita berfikir.Tapi jangalah sampai nafsu pulak yang mengusai akal!!

            

    1 comments:

    1. NanaRaz said...:

      pd pndangan sy scra pribadi,,fb nie mmg ade baik n buruknye..tp yg mnjadi isu,,fb lbih byk buruk brbanding baik..sy da alami n tgk sndiri situasi yg d'critakn oleh imam d'ats..jd,pkok pngkal skng nie,, diri sndiri.. yg baik kite jdkn panduan..yg bruk jdkannye teladan..fkir2kan,,rnung2kan..selamat beramal... hehe :)

    Post a Comment